Forbrugerrådet Tænks Gældsrådgivning

Socialt udsatte borgere kan få gratis og uvildig gældsrådgivning.

Forbrugerrådet Tænks Gældsrådgivning tilbyder gratis og uvildig gældsrådgivning til mennesker med lav indkomst, en stor gæld eller et lavt rådighedsbeløb. 160 frivillige rådgivere hjælper med spørgsmål inden for økonomi og gæld.

 

Uvildig rådgivning baseret på frivillige

Forbrugerrådet Tænk er en uafhængig NGO, som tilbyder fortrolig, uvildig og gratis gældsrådgivning til socialt udsatte borgere. Formålet er at afhjælpe gældsproblemer og hjælpe med at få styr på privatøkonomien.

160 professionelle rådgivere hjælper med råd og vejledning, og siden Gældsrådgivningen åbnede i februar 2010 til medio 2015, har mere end 9.000 borgere fået rådgivning.

 

Uvildig rådgivning til socialt udsatte

Forbrugerrådet Tænks Gældsrådgivning har stor succes med at hjælpe den store gruppe af mennesker, hvor gælden er blevet uoverskuelig og følgerne katastrofale.

Gældsrådgivningen henvender sig til særligt udsatte mennesker med lav indkomst, stor gæld og et lavt rådighedsbeløb. Indkomstgrundlaget for målgruppen er kontanthjælp, dagpenge/sygedagpenge, overførselsindkomst, lavtlønnede og pensionister.

 

6 rådgivningscentre landet over

Vores 6 rådgivningscentre er placeret i København, Odense, Esbjerg, Aalborg, Nykøbing Falster og Ringsted. Dertil kommer vores landsdækkende telefonrådgivning.

Gældsrådgivning København (lukket uge 51 - uge 1)
Adresse: Stormgade 20, 1 sal, 1555 København V
Telefonnummer: 2556 7100
Telefon- og åbningstider: Tirsdag og torsdag kl. 16 - 18 samt onsdag kl. 14 - 16.
For aftale om personligt møde, skal du starte med at udfylde et ansøgningsskema (se på hjemmesiden: og du vil herefter blive kontaktet om en tid for personligt møde.
Hvis du møder personligt op i vores åbningstid uden at have aftalt et møde, kan vi ikke garantere, at du kommer til at tale med en rådgiver samme dag.
 
Få telefonrådgivning om gæld
Forbrugerrådet har oprettet en telefonrådgivning, hvor økonomisk udsatte, der er ramt af gæld, kan ringe ind for at få råd og vejledning. Telefonrådgivningen er landsdækkende.
Åbningstid: Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 14-18
Telefon: 25 56 00 33
 

Mailrådgivning                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Du er velkommen til at ringe til os, men du kan også maile dine spørgsmål til: gaeld-raad@fbr.dk 


Se mere på Forbrugerrådets hjemmeside:
http://gaeld.taenk.dk/